Kdo bo dobil moj glas na Evropskih volitvah?

Včeraj sem napovedal, kdo mislim, da bo dobil mandat v novem evropskem parlamentu, nisem pa nič povedal, kdo je moja izbira.

Sam sem se odločil, da bom volil Lojzeta Peterleta, torej NSi s preferenčnim glasom za Peterleta.

Zakaj takšna odločitev?

Ko sem razmišljal, kaj želim od evropskega poslanca, ki mu bom namenil glas, sem prišel do zaključka, da si želim močno Evropsko unijo, ki temelji na jasnih krščansko demokratskih vrednotah, kjer imajo narodi še vedno svojo suverenost, hkrati pa je Evropa zmožna nastopati tudi skupno. Želim Evropo, ki spoštuje življenje od spočetja do naravne smrti, želim Evropo, ki varuje družino in družinske vrednote, želim Evropo, ki temelji na trajnostnem razvoju, prijazna do okolja, hkrati pa to na način, ki ne krati svobode ljudi in boj za varovanje okolja prepušča ideološkim levičarjem, ki bi svet reševali izključno z vladnimi intervencijami, ki običajno ne delujejo. Želim Evropo, ki bo varovala svoje meje, varovala svoje državljane in bila ponosna na svojo kulturo in tradicijo.

Kdo mi lahko to zagotovi, ali kdo je temu največji približek? Nekdo, ki te vrednote zagovarja in živi, nekdo, ki ima dovolj izkušenj v Evropi, da lahko kaj tudi doseže, saj se glas enega poslanca med 751 kaj hitro izgubi, nekdo, ki bo del politične skupine, ki bo imela dejansko odločevalsko moč in ki bo dovolj pokončen, da se bo tej skupini po potrebi tudi uprl. Nekdo, ki mi lahko s svojim življenjem in delom pokaže, da mu lahko verjamem, da ne bo zlorabil zaupanja, ki mu ga dam na volitvah.


V Sloveniji imamo trenutno 3 liste, ki vsaj okvirno oz. delno ustrezajo tem kriterijem. To so Nova Slovenija, SDS+SLS in DOM.

Zakaj ne bom volil DOM? Vesel sem, da imamo stranko, kot je DOM, ki bo bolj glasno, bolj neposredno in brez dlake na jeziku ščitila mejo, suverenost in družinske vrednote. Želim si, da bi se razvili in uravnotežili pretirano v levo nagnjeni politični prostor v Sloveniji. Upam, da pridejo v slovenski parlament na naslednjih volitvah in da bodo s svojim glasom postali pomemben faktor političnega dogajanja v Sloveniji. Zakaj jih kljub temu ne bom volil. Ker so še premalo izkušeni, nimajo še resne ekipe ljudi za seboj (niti 8 ljudi niso uspeli spraviti na listo za evropske volitve) in so v marsičem preveč radikalni, predvsem pa se v Evropi navezujejo na radikalce, ki si ne želijo močne Evropske unije suverenih držav z jasnimi vrednotami, ampak pogosto s preveč populističnimi potezami brez pogleda v prihodnost rušijo Evropsko unijo in našo skupno prihodnost in enotnost. Nočem poslanca, ki bi za predsednika Evropske komisije izbral človeka, ki je zakuhal Brexit, podpira Marine Le Pen in podobno. Cenim Mattea Salvinija zaradi tega, ker je zaprl Italijanska pristanišča za ilegalne migracije, a hkrati ne podpiram njegove ekonomske politike. Vodenje EU pa ni le migrantska politika, ampak je EU kot celota. Za to pa v DOM in ENF (še) niso zreli.


Zakaj ne bom volil SDS + SLS? Kljub temu, da imajo dobra stališča in ekipo v stranki, ki je sposobna, pa ne morem podpreti konkretnih kandidatov, še posebej ne aktualnih evropskih poslancev s te liste, saj so doma govorili eno, v Evropi pa glasovali drugače.

Zakaj Lojze Peterle? V Evropi je od vseh evroposlancev, ki smo jih imeli najbolje glasoval za vrednote, ki so pomembne tudi meni. Ima izkušnje in poznanstva, ima jasne cilje, na čem želi delati in je to pokazal tudi z rezultati tudi na temah, ki morda niso najbolj privlačne na prvi pogled, pa vseeno pomembne. Poleg tega, da je vodil osamosvojitveno vlado, s tem in kasneje pokazal da mu gre za Slovenijo in za vrednote, ki so mi pomembne, ima jasno vizijo, kaj želi doseči v tem mandatu, del tega mu je uspelo že v trenutnem mandatu. Povečanje sredstev in fokusa na zdravstvu in zdravljenju raka, sodelovanje pri ekipi, ki je znižala stroške klicev in mobilnih podatkov v EU, ukrepi za gospodarstvo, pro-life in človeško dostojanstvo, zaščita okolja, še posebej na področju čebel.

Gre za konkretne korake, ki spreminjajo Evropo na bolje. Je zame idealen kandidat? Ne. Se z njim strinjam v vsem? Ne. Vseeno ga bom volil zato, ker se mi zdi ta izbira za Slovenijo in Evropo glede na izbiro najboljša. In zakaj ne koga drugega iz liste NSi?

Ni mi pretirano všeč usmeritev in način dela, ki ga v zadnjem času ima stranka Nova Slovenija, ki na vsak način forsira izvolitev Novakove. Ne morem se znebiti občutka, da je to bolj protiusluga za umik Toninu z mesta predsednice, hkrati pa nima tako jasne vizije, kaj želi z Evropo, tudi pri odnosu do Madžarske se mi njen odnos ni zdel primeren, hkrati pa se je po državnozborskih volitvah izkazala za vse prej kot povezovalno. V tem smislu tudi ne želim podpreti kandidatke, ki je izbranka vodstva, da jim ne zrastejo preveč krila in se v stranki ohrani tudi zdrav razum in zdrava pamet. Zato tudi ne Horvata, ker želim, da ostane v slovenskem parlamentu, vodi odbor za zunanjo politiko, kar dela dobro in drži neko mero zdrave pameti med mlajšimi poslanci. Na lokalnih volitvah, kjer sem bil tudi osebno udeležen, sem videl, kako delujejo posamezniki, ki želijo, da zmaga Novakova, in temu ne želim dati svojega glasu. Hkrati je evropski poslanec precej neodvisen in enostavno pogrešam vizijo, kaj bi Novakova tam naredila. Tudi za Turka menim, da več lahko naredi v Sloveniji. Če pomislim, kaj je bolje za Evropo in Slovenijo, potem imam rajši peterleta v Evropi in Turka v Sloveniji. Poleg tega so nekateri pogledi na vrednote pri Turki precej »liberalni«.

Če poenostavim. Za Evropo se mi zdi najprimernejši kandidat Lojze Peterle. Ima vizijo, izkušnje, vrednote in od vseh evropskih poslancev najboljši track-record glasovanj. Hkrati bo deloval v stranki, ki bo v koaliciji, tako da bo imel tudi realne možnosti za konkretne spremembe. Morda na prvi pogled ni idealen kandidat, ko pa seštejem vse faktorje (od domačih do evropskih) pa se mi zdi najbolje podpreti njega.
Predstavitev liste Nove Slovenije, Foto: Youtube


Komentarji